나는 더 쿨하고

더 똑똑하고

아마도 더 나은 딸이 됐을 거야

망설임 없이 셔츠를 벗어 던지고

수영장으로 뛰어들었을 거야, 남자애들처럼

많은 돈을 저축하고

배가 고플 땐 그냥 배고프다 말하고

청바지를 입을 땐 허리 사이즈에 연연하지 않았겠지

울고 싶은 기분 없이 문 밖을 나섰을 거야

 

거울 없는 집에서 살았다면

벽을 보고 대화하지 않았다면

어쩌면 조금은 더 큰 꿈을 꿨을 거야

거울이 아무것도 비추지 않았다면

 

거울 없는 집에서 살았다면

벽들이 날 비난하지 않았다면

어쩌면 조금은 더 용감할 수 있었을 거야

어린 날의 내가 만일 거울 없는 집에서 살았다면

 

좀 더 시끄럽게 굴고

솔직했을 거야

자의식 과잉에 시달리지도 않았겠지

파티에 갈 땐 누가 참석하는지 살피거나

뭘 입어야 할지 한 시간씩 고르지도 않았을 거야

머리를 금발로 염색하는 짓도 절대 안 했을 거고

불을 다 켜둔 채로 섹스했을지도 몰라

어쩌면 그의 손길을 거부하지 않을 수도 있었겠지

그가 나에게 예쁘다고 말할 때, 나도 내가 예쁘다고 믿어졌더라면

 

거울 없는 집에서 살았다면

벽을 보고 대화하지 않았다면

어쩌면 조금은 더 큰 꿈을 꿨을 거야

거울이 아무것도 비추지 않았다면

 

거울 없는 집에서 살았다면

벽들이 날 비난하지 않았다면

어쩌면 조금은 더 용감할 수 있었을 거야

어린 날의 내가 만일 거울 없는 집에서 살았다면


궁금해, 난 어떤 사람이 됐을까

어쩌면 조금은 더 편히 잠들 수 있었을까

내가 어떤 사람일 수 있었을지 궁금해

만약에 내가

 

거울 없는 집에서 살았다면

벽들이 내 말에 대답하지 않았다면

어쩌면 조금은 더 큰 꿈을 꿨을까

만일 내가 아무것도 보지 않았다면

 

거울 없는 집에서 살았다면

벽들이 나에 대해 하는 말을 듣지 않았다면

어쩌면 조금은 더 뻔뻔할 수 있었을까

어린 날의 내가 만일 거울 없는 집에서 살았더라면


난 어떤 사람일 수 있었을까

어떤 사람일 수 있었을까

 


[Verse 1]
I'd be cooler, I'd be smarter
Probably be a better daughter
I'd jump in a pool without thinkin' twice
Take off my shirt like one of the guys
I would save a lot of money
I would say when I was hungry
I'd throw on some jeans, not know the size
Walk out the door and not wanna cry

[Chorus]
If I lived in a house with no mirrors
Where the walls didn't talk back at me
Maybe I'd dream a bit bigger
If there was nothin' to see
If I lived in a house with no mirrors
Where the walls didn't pick me apart
Maybe my skin would be thicker
If I lived in a housе with no mirrors

[Verse 2]
I'd be louder, I'd be honеst
Probably wouldn't be self-conscious
I'd go to a party, not care who was there
Not spend an hour pickin' what to wear
Woulda never dyed my hair blonde
I'd have sex with all the lights on
And I wouldn't pull away from his touch
If he said I was pretty, I'd think that I was

[Chorus]
If I lived in a house with no mirrors
Where the walls didn't talk back at me
Maybe I'd dream a bit bigger
If there was nothin' to see
If I lived in a house with no mirrors
Where the walls didn't pick me apart
Maybe my skin would be thicker
If I lived in a house with no mirrors

[Bridge]
I wonder what I'd be like
Maybe I'd sleep a little better at night
Yeah, I wonder what I'd be like
If I

[Chorus]
If I lived in a house with no mirrors
Where the walls didn't talk back at me
Maybe I'd dream a bit bigger
If there was nothin' to see
If I lived in a house with no mirrors
Where the walls didn't pick me apart
Maybe my skin would be thicker
If I lived in a house with no mirrors

[Outro]
I wonder what I'd be like
Yeah, I wonder what I'd be like

 

 

house with no mirrors / sasha sloan

translated by lonegunman

 

 

 

+ acoustic version

 

 

'S > sasha sloan' 카테고리의 다른 글

i blame the world  (0) 2022.04.11
only child  (0) 2020.10.24
too sad to cry  (0) 2020.09.26
thank god  (0) 2020.09.22
older  (0) 2020.09.21
AND