understand it

T/tim minchin 2016. 8. 15. 09:05




네가 아무 말도 하지 않으면

아무것도 주지 않으면

너에게로 돌아오는 것도 아무것도 없을 거야


나는 이런 식으로 이해하고 있어

이게 내가 이해하는 방식이야

나는 세상이 그런 식으로 돌아간다고 믿어


네가 아무 것도 듣지 않으면

무엇으로부터도 배우지 않으면

네 차례가 됐을 때 너 역시 아무것도 줄 게 없을 거야


나는 이런 식으로 이해하고 있어

이게 내가 이해하는 방식이야

나는 세상이 그런 식으로 돌아간다고 믿어


아마도 너는 운명을 믿지

나는 인과를 믿어

나비의 날개짓과 사진들을...

KFC를 빙빙 돌아 운전하는 것으로

세계 시장을 바꿀 수는 없겠지만

핸들을 잘못 움직여서 빨간불을 지나칠 수는 있는 거지

이건 무슨 업보나 운명이 아냐

그냥 의미 없는 귀결에 불과해

어쨌든 의미라는 건 요점을 흐리게 할 뿐이고


모두가 모두를 변화시켜

누군가는

누군가를 변화시킨

누군가를 변화시킨

누군가를 변화시켜


모두가

서로를 변화시킨

서로를 변화시킨

서로를 변화시키는 거야


나는 이런 식으로 이해하고 있어

이게 내가 이해하는 방식이야

나는 세상이 그런 식으로 돌아간다고 믿어




If you say nothing

Offer nothing

Then you get nothing in return


This is the way I understand it

This is the way I understand it

This is the way I understand it works


If you hear nothing

Learn from nothing

Then you give nothing when it's your turn


This is the way I understand it

This is the way I understand it

This is the way I understand it works


You believe in fate I guess

I believe in consequences

Flapping butterflies and photographs

Driving 'round with KFC

You won't alter global markets

But your shake might make you run a red light

It's not karmic destiny

Just consequence devoid of meaning

Meaning makes us miss the issue anyway


Everyone will alter everyone

Will alter

Everyone will alter everyone

Will alter everyone.


This is the way I understand it works



understand it / tim minchin

translated by lonegunman



'T > tim minchin' 카테고리의 다른 글

15 minutes  (0) 2019.01.02
white wine in the sun  (0) 2016.12.22
some people have it worse than i  (0) 2016.08.11
storm  (0) 2016.07.28
if you really loved me  (0) 2016.07.26
AND