at my most beautiful

R/r.e.m. 2009. 1. 27. 11:56




찾았어요
방법을 알아냈어요
그대를 웃음짓게 할 방법을요

나는 그대에게 전화를 걸어
형편없는 시를 읊죠
난 당신의 목소리를 다시 듣고 싶어서
당신이 남긴 메세지는 늘 저장해둬요
그대는 나의 어설픈 운율도 항상 진지하게 들어주죠
그런데 전화 걸때마다 당신의 이름을 밝히는건
내가 당신의 목소릴 알아듣지 못할 거라 생각하는 건가요
그토록 아름다운 목소리를요

찾았어요
방법을 알아냈어요
그대를 미소짓게 할 방법을요

나의 가장 아름다운 그대여,
나는 비밀스레 당신의 속눈썹을 셉니다
그 하나 하나마다 당신을 사랑한다고 속삭이면서요
그러다 보면 당신은 잠이 들지만
그대의 감은 눈이 날 바라보고 있다는 걸 알아요
듣고 있죠
웃고 있는 거죠

찾았어요
방법을 알아냈어요
그대를 웃게 할 방법을요



I read bad poetry
into your machine
I save your messages
just to hear your voice.
you always listen carefully
to awkwards rhymes.
you always say your name.
like I woulden't know it's you,
at your most beautiful.

I've found a way to make you
I've found a way
a way to make you smile

at my most beautiful
I count your eyelashes secretly.
with every one, whisper I love you.
I let you sleep.
I know you're closed eye watching me,
listening.
I thought I saw a smile.

I've found a way to make you
I've found a way
a way to make you smile



at my most beautiful / r.e.m.
translated by lonegunman

'R > r.e.m.' 카테고리의 다른 글

bang and blame  (0) 2009.01.27
bad day  (0) 2009.01.27
animal  (0) 2009.01.27
all the way to reno (you're gonna be a star)  (0) 2009.01.27
aftermath  (0) 2009.01.27
AND