who you say you are

E/eels 2021. 5. 16. 18:52

 

 

 

오늘에 이르기까지

혼자인 것도 꽤 괜찮았어요

많은 선택지들 중에

내가 택한 게 그거니까

 

그리고 당신이 나타난 거죠

모든 것을 뒤엎으면서

이제 나는 직면해야만 해요

내가 발견한 이것이 대체 무엇인지

 

당신은 당신이 말하는 그런 사람입니까

오래 알아갈 그런 사람인가요

아니면

노래 한 곡의 가치도 없는 사람입니까

 

매력적인 액센트와

추한 것들을 감춘 얼굴

내가 알고 있는 건 많지 않아요

당신이 초래할 결과가 무엇일까

 

어쩌면 별 일 없을지도 모릅니다

어쩌면 내가 불공정하게 굴고있는지도요

하지만 그동안 아주 큰 대가를 치르고서야

유비무환의 의미를 알았거든요

 

당신은 제가 생각하는 사람이 맞습니까

오래 알아갈 그런 사람인가요

아니면

노래 한 곡 만들어 바칠 가치도 없는 사람입니까

 

 

 


For some time now
Been alright on my own
Given the options
I'd rather be alone

[Verse 2]
Then you came along
And turned it upside down
And now I need to know
Just what it is I found

[Chorus]
Are you who you say you are?
Someone I'll know for long
Or someone who doesn't deserve a song?

[Verse 3]
Charming accents
Mask ugly things
There's not a lot I know about
What you stand to bring

[Verse 4]
And maybe it's all okay
And maybe I'm being unfair
But I learned the hard way
To be prepared
[Chorus]
Are you who I think you are?
Someone I'll know for long
Or someone who doesn't deserve a song?

 

 

 

who you say you are / eels

translated by lonegunman

'E > eels' 카테고리의 다른 글

things the grandchildren should know  (0) 2022.07.19
there i said it  (0) 2021.10.03
be hurt  (0) 2018.09.15
i need some sleep  (0) 2008.08.21
guest list  (0) 2008.08.01
AND