i bet on losing dogs

M/mitski 2022. 7. 29. 22:43

 

 

 

내 사랑, 나의 연인

나의 연인이라고, 그대도 나를 그렇게 불러줘

내 사랑, 나의 연인

그대의 연인에게, 내가 그대의 연인이라 말해줘

 

나는 지는 개에게 걸겠어

질 거라는 걸 뻔히 알면서도

이 투견장에서 내 몫을 그들에게 걸겠어

그들이 나뒹굴 때 그 눈동자에 서리는 것을 들여다보며

내가 그들의 편에 서겠어

그들과 함께 지겠어

 

그러게 해줄래, 내 사랑?

지는 개들과 함께 지도록?

그들이 질 거라는 건 뻔히 알지만

이 개싸움에서 내 몫을 그들에게 걸래

죽어가는 그들의 눈동자를 들여다보며

그 순간을 함께 느끼고 싶어

 

나는 늘 지는 싸움에 베팅을 하고

상태가 좀 나아지면 언제나 그대를 갈망해

사랑을 나눌 때 내 눈동자를 들여다보던 그대의 방식을

내게도 나의 죽음을 관망할

죽어가는 나를 지켜볼 사람이 있었으면 해

지는 개에게 베팅하는 사람처럼

 

이해가 돼?

 

 


My baby, my baby
You're my baby, say it to me
Baby, my baby
Tell your baby that I'm your baby

[Chorus 1]
I bet on losing dogs
I know they're losing and I pay for my place
By the ring
Where I'll be looking in their eyes when they're down
I'll be there on their side
I'm losing by their side
[Break]

[Chorus 2]
Will you let me, baby
Lose on losing dogs?
I know they're losing and I pay for my place
By the ring
Where I'll be looking in their eyes when they're down
I wanna feel it
I bet on losing dogs
I always want you when I'm finally fine
How you'd be over me looking in my eyes when I come
Someone to watch me die
Someone to watch me die
I bet on losing dogs

[Outro]
Did you get that?

 

 

i bet on losing dogs / mitski

translated by lonegunman

 

 

 

+ live version

 

'M > mitski' 카테고리의 다른 글

glide  (0) 2022.07.29
AND