world leader pretend

R/r.e.m. 2009. 5. 13. 23:30




난 탁자 앞에 앉아 나 자신과 싸우고 있다
그건 어쩌면.. 아무런 의미도 없는 듯 보이지만
난 온갖 장애물들과
벽돌을 지탱하는 회반죽의 정체도 알고
내가 능숙하게 사용하던 무기들까지도 알아볼 수 있다

이건 다 나의 잘못이니 내가 되돌려야 한다
이 벽은 내가 쌓아 올린 것이니 내 손으로 무너뜨려야 하는 거다

난 내 최상의 방어기제를 충분히 이해할 수 있었다
그러나 나의 선언은 비공식상에 남았고
난 재결투를 요청하였다
그리고 궁지에 몰렸음을 선포했다
나의 본의를 파악한 것이다
난 나의 무기들을 알아보았다
난 그것들을 능숙해지도록 연습했고, 오히려 그것들에 나 자신을 맞춰왔다

너의 공감과 동정을 유발시키려던 나의 계략은 정말 경악할만한 것이었다
이건 나의 잘못이고 내가 바로 잡아야 한다
내가 벽을 쌓아 올렸고, 이제 내가 그것을 무너뜨릴 사람인 것이다

-내게 손을 뻗어 나를 꼭 끌어 안아줘
그 기억들을 끌어 안아줘
내 속의 기계가 내게 말하게 내버려둬
그 말을 막지마-

이것이 나의 세상이고
내가 그 세계의 지배자라고 해보자
이것이 나의 삶이고
이것이 내게 주어진 시간이다
난 허용할 수 있는 한 나의 행위에 자유를 부여해왔다
힘겨운 시간이었다
난 벽을 쌓아 올렸다
내가 쌓아 올린 것이다

네 동정과 공감을 얻으려던 나의 계획은 정확히 들어맞았다
그래, 이 모든 것은 나의 잘못이니 내가 바로 잡아야 한다
난 벽을 쌓아 올렸고 내 손으로 무너뜨릴 것이다

너는 회반죽을 채워 넣었고, 비로소 모든 것이 조화를 이루었다
네가 회반죽을 채워 넣었다 그러나 벽을 쌓아 올린 것은 나이니
오로지 나만이,
나만이 그 벽을 무너뜨릴 사람인 것이다


(official lyrics from liner notes)

I sit at my table and wage war on myself
It seems like it's all...it's all for nothing
I know the barricades, and
I know the mortar in the wall breaks
I recognize the weapons, I used them well

This is my mistake. Let me make it good
I raised the wall, and I will be the one to knock it down

I've a rich understanding of my finest defenses
I proclaim that claims are left unstated,
I demand a rematch
I decree a stalemate
I divine my deeper motives
I recognize the weapons
I've practiced them well. I fitted them myself

It's amazing what devices you can sympathize...empathize
This is my mistake. Let me make it good
I raised the walls, and I will be the one to knock it down

Reach out for me and hold me tight. Hold that memory
Let my machine talk to me. Let my machine talk to me

This is my world
And I am world leader pretend
This is my life
And this is my time
I have been given the freedom
To do as I see fit
It's high time I've razed the walls
That I've constructed

It's amazing what devices you can sympathize...emapathize
This is my mistake. Let me make it good
I raised the walls, and I will be the one to knock it down

You fill in the mortar. You fill in the harmony
You fill in the mortar. I raised the walls
And I'm the only one
I will be the one to knock it down



world leader pretend / r.e.m.
translated by lonegunman

'R > r.e.m.' 카테고리의 다른 글

begin the begin  (0) 2009.05.13
orange crush  (0) 2009.05.13
pop song 89  (0) 2009.05.13
gardening at night  (0) 2009.03.31
supernatural superserious  (0) 2009.03.31
AND