http://kr.youtube.com/watch?v=xjRBgg-W2jc




그는 나의 친구였습니다
그는 나의 친구였어요
이제 그를 생각할 때면
눈물이 멈추지 않습니다
그는 나의 친구였으니까요

그래요, 그는 길에서 죽었습니다
갈 곳이 없었어요
그는 가난했고
어디도 속해있지 못했습니다
그는 나의 친구였어요

저는 울며 도망쳤습니다
울면서 도망쳤어요
저 역시 너무나 가난했고
저 자신만으로도 버거웠기 때문에
그는 저의 친구였지만..


그에게는 아무런 잘못이 없었습니다
그는 아무 잘못도 하지 않았어요
수천마일의 타향에서도
누구에게 해가 된 적은 한 번도 없었습니다
그런 그가 저의 친구였습니다


네, 그는 나의 친구였습니다
그는 나의 친구였어요
그의 이름을 들을 때면
흐르는 눈물을 멈출 수가 없습니다
그는 나의 친구였으니까요



He was a friend of mine
He was a friend of mine
Every time I think about him now
Lord I just can't keep from cryin'
'Cause he was a friend of mine

He died on the road
He died on the road
He never had enough money
To pay his room or board
And he was a friend of mine

I stole away and cried
I stole away and cried
'Cause I never had too much money
And I never been quite satisfied
And he was a friend of mine

He never done no wrong
He never done no wrong
A thousand miles from home
And he never harmed no one
And he was a friend of mine

He was a friend of mine
He was a friend of mine
Every time I hear his name
Lord I just can't keep from cryin'
'Cause he was a friend of mine.




he was a friend of mine / willie nelson (bob dylan cover, brokeback mountain o.s.t.)
translated by lonegunman
AND