무한대의 무력감
그대와 나의 게으른 몸 위론
이끼만 가득하네

산업 사회
절망이 부르는 죽음
그대와 나는 빈둥빈둥
이끼를 그러모으고 있을 뿐

안전 불감증
가장된 광기
그대와 나는
목록화된 영수증의 노예

연민의 종말
고통의 축조
그대와 나는 헛되이
이끼를 그러모으고 있을 뿐
게으른 그대와 나의 몸 위로
이끼만이 쌓여갈 뿐

그대가 볼 때만
나는 마지 못해 먼지를 털어내는 시늉을 하지
봐봐, 다시 기슭이 가까워오고 있어
환희에 차서 손짓하는 그대와 나

그리고 이내
권태로이
이끼를 그러모으네
그대와 나는 헛되이
이끼를 그러모을 뿐이네

 

Lost capacity
For infinity
You and me are idly
Gathering moss

Fields of industry
Death by misery
You and I are idly
You and me are idly
Gathering moss

False security
Faked insanity
You and I united by
Itemised bills

Kills my sympathy
Builds my agony
You and me are idly
You and I are idly
Gathering moss

But when you see me
I'll be idly sweeping
The dust away
(Dust away)
Look here comes the shore again
And we'll aim there to be merry

You and I are idly
You and I are idly
You and me
Gathering moss
You and me
Gathering moss
You and me are idly

 

gathering moss / super furry animals
translated by lonegunman

 


 

'S > super furry animals' 카테고리의 다른 글

if you don't want me to destroy you  (0) 2009.11.14
show your hand  (0) 2008.07.31
juxtaposed with you  (0) 2008.07.31
AND