the way you dream

O/1 giant leap 2008. 12. 13. 21:16







남은 것은 침묵 뿐이다, 이제 그의 목소리에 귀를 기울인다
나는 침묵의 소리를 듣는다, 온 몸으로 그를 경험한다


그대는 그대에게 부여된 임무를 수행하라
그러나 그 결과를 추궁하거나 종용하는 자는 없을 것이다
목적의 노예가 되어선 안 된다
피동적인 도구가 되어선 안 된다
아달마(악한 신)가 달마(선한 신)를 이기는 곳에선
오, 아르쥬나(힌두교의 영웅), 내가 일어설 것이다
모든 순간 선을 수호하며, 악을 다스려, 세계를 다시 달마의 율법 하에 놓을 것이다


나는 쓰러진다, 누굴 해치려던 것이 아니다
먼 길을 방랑하는 동안
신의 발자취를 잊고 말았다
나는 그렇게 살아왔다
이제 난 나 자신이 두렵다
그대가 신과 대화하는 동안 나의 두 손을 맞잡고 기다린다
꿈꾸는 그대의 모습을 선망하며
꿈꾸는 그대의 모습을 선망하며


나의 본성이 나의 명상을 방해해도, 나는 몸을 낮추었다
만일 내 안에서 선함을 거부하여도, 나는 가장 어리석은 존재로 남았다
만일 가진 것이 단 하나 뿐이라 해도, 그대를 위해 포기할 것이다
그대에게 바칠 것이다

꿈에 젖는 그대의 방식을 선망하며
그대가 좇는 도를 좇으며
만일 내가 무언가를 원한다면, 오직 그대를 위한 것이다
그대가 꿈꾸는 방식을 사랑하는 방식을 사랑하며
하나는 나를 위해
또 하나는 그댈 위해
그렇게 하나의 바람으로 서로를 아우르며..

 

 

Spoken word:

Only Silence remains because I have to listen to him,
I have to listen to the silence. I have to experience him.

(Asha Bhosle)

karmany evaadhikaraste ma phalesu kadacana
ma karma phala hetur bhur ma te sango'stv akarmani
paritranaya sadhunam vinasaya ca duskrtam
dharma samsthapanarthaya sambhavami yuge yuge

(translation:)

You have Adhikara (ability, choice) over your respective duty only,
but no control or claim over the results.
The fruits of work should not be your motive.
You should never be inactive.
Whenever there is a decline of Dharma (world order) and the rise of
Adharma,
O Arjuna, then I appear (or manifest myself).
I appear from time to time for protecting the good,
for transforming the wicked, and for establishing Dharma, the world order.

Fall over myself don't mean to interupt
I was miles away
Things I forgot are the footstools of God.
That's how I behaved
I frighten myself and folded my hand as you talked to god.
I love the way you dream. (x9)

Even my most base complaint my sweet, my aims were lower
And even though all my restraint my sweet my aim was clumsy.
And even if there's only one thing I want for you..I want for you.

I love the way you dream (x 3)
I love, love the way you dream
I love the way you love the way
Even if there's only one thing I want for you, I want for you
I love the way you love the way you dream, one for me one for you, one for me,
one for you...

 

the way you dream / 1 giant leap (feat. michael stipe and asha bhosle)
translated by lonegunman


 

AND