rock bottom riser

S/smog 2008. 11. 22. 23:42




사랑하는 나의 어머니
사랑하는 나의 아버지
내 사랑하는 형제 자매들

그들에게 사랑의 서약을 하기 위해
사랑의 노래를 바치기 위해
이 기타를 샀다

난 바닥을 치고 올라온 사내이고
당신들 모두에게 빚지고 있으니까

강 바닥에서 빛나는 금반지를 보았어
나의 어리석은 마음은
어리석은 나의 마음은 흔들리기 시작했고
난 그 심연 속으로 뛰어들었지
물 속 깊이, 더 깊이..

강 바닥에 닿았을 때
난 태양을 올려다보았다
내가 금반지라고 생각했던 것은
수면에 부딪혀 산산히 부서진 햇빛 조각이었어
비처럼 쏟아지던 그 빛은 손에 잡히지 않았고
난 그제서야 수면 위를 향해 발버둥을 쳐댔지

내가 기슭에 버려두고 떠나온
나의 어머니,
나의 아버지,
나의 형제 자매들이
이 깊고 깊은 강물 속에서 나를 건져주었다

난 바닥을 치고 올라온 사내
당신들 모두에게 생명을 빚진 자

 


I love my mother
I love my father
I love my sisters too

I bought this guitar
To pledge my love
To pledge my love to you

I am a rock
Bottom riser
And I owe it all to you

I saw a gold ring
At the bottom of the river
Glinting
At my foolish heart
Oh my foolish heart
Had to go diving
Diving diving
Into the murk

And from the bottom of the river
I looked up for the sun
Which had shattered in the water
And the pieces were raining down
Like gold rings
That passed through my hands
As I thrashed and grabbed
I started rising rising

I left my mother
I left my father
Left my sisters too
Left them standing on the banks
And they pulled me out
Of this mighty mighty river
I am a rock
Bottom riser
And I owe it all to you

 

rock bottom riser / smog
translated by lonegunman


 

'S > smog' 카테고리의 다른 글

held  (0) 2008.11.22
truth serum  (0) 2008.11.22
morality  (0) 2008.11.22
i feel like the mother of the world  (0) 2008.11.22
i break horses  (0) 2008.11.22
AND