stay (faraway, so close!)

U/u2 2008. 7. 27. 22:48






세븐 일레븐의 초록 불빛 아래
그대는 멈춰섰지, 담배 한 갑 사려고..
사실 그대는 담배를 피우지도, 새삼 담배를 피울 마음도 없었지만
어쨌든 그냥, 잔돈을 챙기고 있어

교통 사고로 위장해버릴까
바퀴는 돌아가지만 차체는 뒤집어져 있는 거지

그가 당신을 때려도, 당신은 상관없다 말했고
그가 당신을 다치기에, 당신은 살아있음을 느낀다 했어
그대, 그게 정말이었니

붉은 빛, 회색의 아침
그대는 땅 속에서 비틀비틀 기어나오지만
흡혈귀가 될지 희생자가 될지는
주위에 누가 있느냐에 달려있어

그대는 그저 앉아 광고나 쳐다보고
토크 쇼를 보며 유행어를 따라하기나 했지만

그대의 눈길은 늘 날 관통했고
그대의 이야기는 나를 향한 것이었어
하지만 내가 그대에게 닿을 때, 그대는 아무것도 느끼지 못했지

아 내가 곁에 있었다면, 밤은 그대를 포기했을텐데
내가 있어주었다면, 아침이 믿음을 져버리지 않았을테고
내가 곁에 있었다면, 그 밤은 그걸로 만족하고 떠났겠지

장거리에서 근거리까지
위성 티비의 전파와 라디오를 타고
그대는 어디로든 갈 수가 있지
마이애미, 뉴올리언즈, 런던, 벨파스트와 베를린에도

그대가 듣고 있을 때, 난 그댈 부를 수가 없었고
그대가 뛰어 오를 때, 그대는 무너지고 있었던건지도 몰라
그대가 소리 지를 때, 오로지 나만이 그 소리를 들을 수 있었는데

아.. 그렇기에 내가 머물러주었더라면, 그 밤은 그대를 놓아주었을텐데
내가 있었다면, 하루는 약속대로 찾아와주었을 거야
내가 있었다면, 그대를 익사시킨 그 악마들 속에
그래, 내가 있었다면, 나와 함께 하는 영혼들로 그대를 지켜주었다면
그렇게 내가 곁에 있었더라면, 밤은 그대를 놓아주었을텐데...
아아...

...새벽 세시
아무도 없는 고요 속에 울리는
한 발의 총성 그리고 누군가 쓰러지는 소리
천사가 땅 위를 내달리는 소리

한 발의 총성 그리고 누군가 무너지는 소리
천사가 땅을 딛고 날아가는 소리



Green light - Seven Eleven
You stop in for a pack of cigarettes
You don't smoke, don't even want to
Hey now - check your change
Dressed up like a car crash
The wheels are turning but you're upside down
You say when he hits you, you don't mind
Because when he hurts you, you feel alive
Is that what it is?
Red lights, grey morning
You stumble out of a hole in the ground
A vampire or a victim
It depends on who's around
You used to stay in to watch the adverts
You could lip synch to the talk shows

And if you look, you look through me
And when you talk it's not to me
And when I touch you, you don't feel a thing

If I could stay - then the night would give you up
Stay, and the day would keep its trust
Stay, and the night would be enough

Far away, so close
Up with the static and the radio
With satellite television you can go anywhere
Miami, New Orleans, London, Belfast and Berlin

And if you listen I can't call
And if you jump, you just might fall
And if you shout I'll only hear you

If I could stay - then the night would give you up
Stay - then the day would keep its trust
Stay with the demons you drowned
Stay with the spirit I found
Stay, and the night would be enough

Three o'clock in the morning
It's quiet and there's no one around
Just the bang and the clatter
As an angel runs to ground
Just the bang and the clatter
As an angel hits the ground



stay (faraway, so close!) / u2
translated by lonegunman

 

'U > u2' 카테고리의 다른 글

beautiful day  (0) 2008.08.23
AND