believe

K/k's choice 2008. 8. 15. 20:39





간신히 나는 내가 알고 있던 것 이상을 알게 되었어
아는대로 될 수 있는 건 아니란 걸 알아, 적어도 아직은
내가 어딨는지 확실히 알겠어
여기가 어딘진 잘 모르겠지만
무언가 제자리를 찾아가고 있어
그리고 나는

나의 손가락들을 짚어봐
이게 내가 맞는지
잘 될 거라는 확신으로 가득 차
내게 약속할 수 있는 단 한 사람
-나 자신을 믿는다


내일 나는 아무도 아니었어
어제 나는 무언가가 될 거야
시간은 나를 속여 그들이 모두 나인 양 가르쳤지만
지금 이 방 안엔 텅 빈 허공 뿐이야
나도, 세계도, 정신도, 아무도 없어

나의 손을 더듬어 봐
이게 정말 내가 맞는지
오로지 사랑에만 의지하겠어,
사랑만이 실재하는 모든 것이니까
이제 나에게도 종교가 생겼다
-나는 나를 믿는다

그대여
아주 잠깐이라도 나를 일깨워줘
익명의, 무중력의, 무의식적인, 정체불명의, 백지 상태의 평화 속으로


끝없이, 한없이, 기약없이, 끈질기게
나는 나를 믿어

기다려줘
나 혼자선 아무것도 아니야
계속 하고 싶지만, 혼자서는 불가능 해, 적어도 지금은 그래
모든 것이 이토록 분명하지만
이게 사실이란 걸 확인하기 위해선
그대가 있어줘야 해
그래야만 나는

마주잡은 손을 통해 알 수 있을 거야
내가 나임을 감사할 거야
그 때에야 비로소 계속, 계속, 계속
나는 나를 믿을 수 있어

이 길로 계속 가고 싶지만
혼자서는 싫어, 지금은 그래
모든 게 내겐 너무나 분명해졌어




Bravely I look further than I see
Knowing things I know I cannot be, not now
I'm so aware of where I am, but I don't know where that is
And there's something right in front of me and I

Touch the fingers of my hand
And I wonder if it's me
Holding on and on to Theories of prosperity
Someone who can promise me
I believe in me

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be
Time has fooled me into thinking it's a part of me
Nothing in this room but empty space
No me, no world, no mind, no face

Touch the fingers of my hand and tell me if it's me
Holding on and on to Love, what else is real
A religion that appeals to me, oh
I believe in me

Can you turn me off for just a second, please
Turn me into something faceless, weightless, mindless, homeless Vacuum state of peace

On and on and on and on and on and on and on and on
I believe in me
On and on and on and on and on and on and on and on
I believe in me

Wait for me, I'm nothing on my own
I'm willing to go on, but not alone, not now
I'm so aware of everything, but nothing seems for real and
As long as you're in front of me then I'll

I watch the fingers of our hands
And I'm grateful that it's me
Holding on and on and on and on and on and on and on and on and on and on
I believe in me

I'm willing to go on but not alone, not now
I'm so aware of everything



believe / k's choice
translated by lonegunman
 

'K > k's choice' 카테고리의 다른 글

20,000 seconds  (0) 2008.08.15
something's wrong  (0) 2008.08.15
not an addict  (0) 2008.08.15
everything's for free  (0) 2008.08.15
shadowman  (0) 2008.08.15
AND