-소란 피우지 않고 떠나는 법을 안다면
사태는 쉬워질 것임
만일 지친 그대의 모습을 내가 본다면
그대를 멈춰 세우고 도울 것임
가상 공간에 책정된 호가
초현실의 공간
초유의 가격이 책정됨에 따라
새로이 생성되는 분배와 긴장-

그대는 그대가 증오하는 그 모든 사람들을
견뎌 보려고 애써왔죠
내가 그대를 사랑하는 건 아니지만
그렇다고 그대와 대적할 이유는 없다고 생각해요
그대는 도저히 좋아할 수 없는 사람들을
어떻게든 참아보려 했어요
하지만 내가 그댈 사랑하지 않는다고 해서
그대의 적이 될 필요가 있을까요


-이것은 두가지 상황에 대한 우화
충돌적인 초긴장 상태에서 벗어나
좁아 터진 편견을 떨쳐낸
상호간의 인정
non-phobic word aerobic (두려움 없는 언어의 향연)
이것은 나의 도메인임
다른 누가 훔쳐가기 전까지는-

그대는 그대가 증오하는 모든 사람들을
견뎌 보려고 애써왔어요
내가 그대를 사랑하는 건 아니지만
그렇다고 그대와 대적해야 할 이유는 없잖아요
그대는 도저히 좋아할 수 없는 사람들을
어떻게든 참아야 했어요
하지만 내가 그댈 사랑하지 않는다고 해서
그대의 적이 될 필요가 있을까요

우리 그냥 병렬로 있기로 합시다, 나란히요
난 그대와 내가 나란히 있는 정도라고 생각해요

우리 서로 나란히 있어요, 그럴 순 있다고 생각해요
그대와 나는 병렬로 나란히 있는 거예요



It's easy when you know how
To get along without Biff! Bang! Pow!
And if I see that you're fed up
I'll stop and give you a leg up
Over-priced unreal estate, surreal estate
The highest price they've hit to date
Creating new divides and tension
You've got to tolerate
All those people that you hate
I'm not in love with you
But I won't hold that against you

You've got to tolerate
Some of those people that you hate
I'm not in love with you
But I won't hold that against you

This is a tale of two situations
Mutual appreciation
Away from narrow preconception
Avoiding conflict hypertension
Non-phobic word aerobic
This was my domain
'Til someone stole my name

You've got to tolerate
All those people that you hate
I'm not in love with you
But I won't hold that against you

You've got to tolerate
Some of those people that you hate
I'm not in love with you
But I won't hold that against you

Let's get juxtaposed, juxtaposed
Just suppose I juxtapose with you
(I wanna get juxtaposed with you) (X4)

You've got to tolerate
All those people that you hate
I'm not in love with you
But I won't hold that against you

You've got to tolerate
Some of those people that you hate
I'm not in love with you
But I won't hold that against you

Let's get juxtaposed




juxtaposed with you / super furry animals
translated by lonegunman
 

'S > super furry animals' 카테고리의 다른 글

if you don't want me to destroy you  (0) 2009.11.14
gathering moss  (0) 2009.10.16
show your hand  (0) 2008.07.31
AND