warrior

L/laura marling 2016. 7. 25. 20:26




그는 내 위로 올라타려 했어

이 전투에 자기 혼자 맞서고 싶지 않았던 거야

나는 앞발을 들어 그를 등에서 떨궈냈어

피로 물든 길 위에 그는 무릎으로 떨어졌어

난 더이상 너의 말이 되고 싶지 않아

너는 내가 찾던 용사가 아냐


네가 나에게 무슨 짓을 하려는지 알아

난 네가 되고자 하는 괴물로부터 너 자신을 구해줄 수 없어

그러니 너라는 괴물과는 네가 직접 싸워

내가 널 사랑한다고 해서

내가 널 성장시킬 수 있는 건 아냐

난 너의 말이 되고싶지 않아

내 목숨을 걸어도 좋을 전사는 네가 아냐


그는 외로움이 두려워, 내게 무릎을 꿇고 빌었어

내가 완고하다는 걸 깨닫자

칼을 들고 내 다리를 찔렀어

어디 그 피바다가 된 길 위를 혼자 잘 걸어보라며

네가 걷겠다는 그 성스런 길은

우리 둘 모두를 지옥불로 인도할 거라며

그렇게 나는 황야를 떠도는 말이 되었다

나와 함께 싸울 용사는 어디에 있는가


나는 절뚝거리며 

상처를 핥으며 길을 떠났어

견뎌야 했던 고통스런 기억들을 되새김질했어

나는 어디로 가고 있는가 자문했어

등 뒤로 길게 늘어진 핏자국을 돌아보며 

내가 후회할 거라 그는 믿겠지만

이제 나는 한 마리의 이름 없는 말

저기 어딘가엔 나와 같은 짐승들이 있다고 믿어

이제 나는 한 마리의 이름 없는 말

나와 같은 짐승들을 위한 공간이 있다고 믿어


어느날 아침

누군가 부르는 소리에 잠에서 깼어

신비스런 꿈 속에서 보았던 여사제가

땅에서 오렌지를 집어들고 있었어

당신이 저의 용사이신가요?

제가 찾아낸 건가요

저는 이름 없는 말입니다

저와 같은 생각을 지닌 짐승들은 다 어디에 있나요

저는 황야를 떠도는 한 마리의 말입니다

저와 함께 싸울 전사는 어디에 있습니까





He means to ride me on
He sees a battle he don't want to face alone
I bolt upwards and shake him off my back
He falls to his knees, on to a bloody track
Well I can't be your horse any more
You're not the warrior I've been looking for

I see what you mean to do with me
I cannot protect you from who you want to be
Go face the lord on your own
You have my love but it will not make you grow
I can't be your horse anymore
You're not the warrior I would die for

He fearing solitude, began to beg
When he saw I was sure, stuck a knife into my leg
Good luck walking on in your own bloody trail
This noble path you're on will send us both to hell
I'm just a horse on the moor
Where is my warrior I've been looking for?

I stumble some way on, licking my sores
Tasting the memory of pain I have endured
Wondering where am I to go?
Well looking back on a bloody trail, you think that I should know
But I'm just a horse with no name
Somewhere there's other beasts who think the same
I'm just a horse with no name
Some place there's some other beasts who think the same

One morning I awoke to someone calling me
A priestess I'd seen once in some arcana dream
And she pulled an orange from the ground
Is this my warrior?
I am found
I'm just a horse with no name
Where are my other beasts who think the same?
I'm just a horse on the moor
Where is the warrior I've been looking for?


warrior / laura marling
translated by lonegunman



'L > laura marling' 카테고리의 다른 글

song for our daughter  (0) 2021.12.17
daisy  (0) 2018.11.01
i speak because i can  (0) 2016.07.25
to be a woman  (0) 2016.04.25
night terror  (0) 2013.01.24
AND